آموزش جامع بازاریابی دیجیتال

به عنوان مثال، اگر در یک تجارت کوچک با بودجه محدود کار میکنید، ممکن است سرمایه گذاری در شبکههای اجتماعی، وبلاگ نویسی یا استخدام کارشناس سئو برای انجام کارهای مربوط به سئو را امتحان کنید – سه استراتژی میتوانند بازدهی بالایی برای شما داشته باشند. در آغاز چنین مسیری، باید سرمایه و تمایل زیادی برای سرمایهگذاری داشته باشید. در این مرحله، اوضاع خیلی ساده هستند. بهترین خبر این است که نیازی نیست یک برند بزرگ با فالوورهای خیلی زیاد باشید تا بتوانید امکان تگ خرید در اینستاگرام را فعال کنید. هرچند در مناسبتهای مختلف بسیاری از برندها تخفیفهای متفاوتی را به علاقهمندان خود ارائه میدهند، اما باز هم شما با درست کردن تبلیغات جذاب و اثربخش میتوانید از آنها پیشی بگیرید.

اما اینستاگرام باز هم ما را غافلگیر کرد و با ارائه این سرویس گام بزرگی در جهت خدمان رسانی هم به برندها و هم به مشتریان برداشت. میتوانید دورهها را به ترتیب ذکر شده در بالا بررسی کنید و در دورههایی ثبتنام کنید که مناسبترین نیازهای شما را دارند. با کمک این فضا میتوانید کسبوکار خود را رونق دهید. پس از آن میتوانید حسابهای کاربری مرتبط با فعالیت خود را دنبال کنید. یکی از مزایای اصلی این کار این است که اگر شما برای مثال تخفیفها و سورپرایزهای خاصی را برای عید نوروز در نظر گرفتهاید، میتوانید این پستها را به آسانی در اختیار علاقهمندان قرار دهید.

شکلگیری ارتباطی صمیمی و قوی میان مخاطبان با برند شما یکی از مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ است که بازاریابیهای سنتی هیچ وقت نمیتوانند از آن برخوردار شوند. چه چیزی بهتر از این است که به صورت مستقیم با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید؟ شما به عنوان یک کسب و کار فعال و باتجربه در مدیریت اینستاگرام و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ، بهتر است برای مناسبتهای مختلف، هشتگهای مختلفی تولید کنید. اما وقتی مناسبتهایی مانند عید نوروز را در پیش داشته باشیم، مدیریت اینستاگرام نیازمند برنامه ریزی دقیقی خواهد بود که از مدتها قبل باید به آن بیاندیشید.

آنالیز اینستاگرام تحلیل درستی از رفتار مخاطبان شما ارائه می دهد که می توانید بر اساس آن استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را تعیین کنید. اما اکثر آنها همچنان از تکنیک های سئو استفاده نمیکنند، چون فکر میکنند پیچیده و زمان بر است. اگر این شاخص ها پنهان شوند ،خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه تبلیغات آن شوند، زمان قابل توجهی را صرف تعامل با محتوا کنند. در کمپین بازاریابی ویروسی باید تمام تلاش خود را بکار ببرید تا پیام در زمان اندک به دست بیشترین مخاطبان هدف برسد. برای مثال وقتی به مناسبت عید نوروز محتواهای متعددی تولید میکنید، در همه آنها از یک هشتگ اختصاصی مربوط به عید استفاده میکنید تا مخاطبتان به راحتی بتواند این پستها را در یک دستهبندی مشخص مشاهده کند.

در انتها، مطالعه این کتاب به شما کمک میکند تا نحوه تسلط بر ذهن و اندیشه مشتری را یاد بگیرید. همچنین آن­ها می­توانند کاربران خود را به دنبال کردن صفحه اختصاصی شما تشویق کنند. دیجیتال مارکتینگ دلیلیست که یک پسر 25 ساله می تواند در خانه خود نشسته و تنها با پخش بازی کردن خود به صورت آنلاین در یوتیوب سالانه دو میلیون دلار درامد داشته باشد، در صورتی که بازاریابی آفلاین چنین ویژگی ندارد. محتوایی که تولید می کنید، باید با اهداف شما مطابقت داشته باشد. اگر بر روی ساخت شخصیتهای جامع خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود وقت بگذارید و همچنین بر خلق محتوای آنلاین با کیفیت و تبدیل آنها تمرکز کنید، آنگاه به احتمال زیاد نتایج را ظرف شش ماه خواهید دید.

به عنوان مثال می توانید محصولات جدید خود را در لایو رونمایی کنید، به پرسش های پرتکرار مخاطب در لایو جواب دهید و … حتما پیج خود را به صورت حرفهای راهاندازی کرده و آن را از روشهای مختلف به افراد معرفی کنید. بهتر است قبل از اینکه فالورها به پیج شما اضافه شوند، تعدادی پست باکیفیت با محتوای ارزشمند در پیج خود قرار دهید. اگر کاربران از پیج شما بازدید کرده و پستی را مشاهده نکنند شما را دنبال نمیکنند. بر اساس دادههای زنجیرهای ارائهشده توسط وو بلاکچین، جاستین سان، بنیانگذار ترون بیش از ۱۶۵,۰۰۰ اتریوم به ارزشی در حدود ۶۰۰ میلیون دلار را از ابتدای دسامبر در صرافی بایننس سپردهگذاری کرده است.

در این زمینه میتوانید از پیجهای مرتبط و پربازدید استفاده کنید. با تحقیق دربارهی کلمات کلیدی و هدف یا معنی آنها میتوانید به سؤالات و نیازهای مخاطبین خود پاسخ دهید و جزء اولین نتایج جستجو شده باشید. با توجه به تجربه شخصی هر چقدر احساسات یک انسان را هوشمندانه بتوانیم برانگیزانیم، میتوانیم درصد فروش را افزایش دهیم.