دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

ایجاد محتوای تازه و مرتبط بطور منظم و مداوم کار سختی است و با ظهور الگوریتم جدید اینستاگرام، اهمیت نگهداری ارتباط با مخاطب و فرکانس ارسال محتوا چندین برابر شده است. فضای داستان میتواند از جانب سازمان یا مخاطب باشد. براساسگزارش مشترک CEB و گوگل، پنجاه درصد از خریداران سازمانی در صورتی که ارتباطی عاطفی با برند داشته باشند احتمال خرید آنها افزایش مییابد و ۶۸.۸ درصد از آنها وقتی به مأموریت یا داستان برند باور داشته باشند حاضرند مبلغ بالاتری برای محصول آن پرداخت کنند.

داستانسرایی فرصت بزرگی برای برندها است که در محتوا داستان خود را به مخاطبان و مشتریان سازمانی خود عرضه کنند. این شکل از محتوا میتواند به قانع کردن افراد برای خرید کمک زیادی کند. تبدیل سرنخهای فروش به فروش: استفاده از رویدادها، ارائهی مطالعات موردی و انجام وبینارهایی در مورد محصولات و صنعت میتوانند به نهایی کردن خرید کمک کنند. اتوماسیون بازاریابی: با استفاده از رباتها، ابزارهای خودکارسازی و موارد مشابه، کسبوکارها با صرف زمان و هزینهی کمتر به ارسال پیامهای مورد نظر خود برای مخاطبان میپردازند. کسبوکارها میتوانند فعالیت بازاریابی دیجیتال B2B خود را در رسانههای اجتماعی انجام دهند.

اگر قصد دارید تمامی نکات دیجیتال مارکتینگ را با جزئیات بیشتری یاد بگیرید، میتوانید این دوره را نیز مدنظر قرار دهید. دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ شرکت شایگان با معرفی اصول اصلی دیجیتال مارکتینگ شروع شده و در آن مباحثی همچون بازاریابی شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و تلگرام، ساخت کمپین های تبلیغاتی از ایده تا اجرا و نتیجه گیری و گزارش، روشهای تولید و بازاریابی محتوا، آموزش سئو و روشهای انجام آن، بهمراه روشهای تبلیغاتی از ویدئومارکتینگ تا ایمیل مارکتینگ و معرفی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ آموزش داده خواهد شد. در شبکه های اجتماعی ، سه مرحله کلی بازاریابی ، یعنی آگاهی ، ترغیب کاربران و تبدیل آنها به مشتری خیلی سریع و موثر اتفاق می افتد.

سازمان میتواند به برند سازمانی خود بپردازد یا مسائلی را نشان دهد که راهحلهای برند برطرف کردهاند. آمارها نشان میدهد افراد میانگین ۵۳ دقیقه زمان را در روز صرف بازدید از اینستاگرام میکنند. از ۸ دسامبر (۱۷ آذر)، اقتصاد استیبل کوینها، تنها در ۱۷ روز، ۳.۵۹ درصد رشد کرد؛ چراکه ارزشگذاریهای متعدد بازار استیبل کوینها، باعث شد توکنهای باپشتوانه ارز فیات بیشتری در این ماه منتشر شود. دنیا در حال تغییر است و دیجیتال مارکتینگ هر روز بیش از دیروز برای بقا در بازار پر تلاطم جهانی، اهمیت پیدا می نماید.

فرد حاضر در تیم فنی به اطلاعات فنی نیاز دارد، حال آن که فردی که در تیم خرید است به قیمت مناسب، پیشنهاد خرید و خدمات توجه بیشتری دارد. تیم نوین بین در زمینه پیشرفت و بهبود کیفیت سایت قدم برداشته است. همانطور که از لیست بالا مشاهده می کنید، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل برای مدیریت بازاریابی دیجیتال خود یا با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری می کنند یا از تیم بازاریابی داخلی خود استفاده می کنند. استفاده از روش های بازاریابی قبلی ، تیری در تاریکی بود.

طبق آمار بدست آمده 60 درصد از مردم مدعی هستند که محصولات جدید را از طریق پلتفرم اینستاگرام میشناسند و 75 درصد از بازدیدکنندگان این پلتفرم میگویند که از پستهای اینستاگرام الهامات زیادی خواهند گرفت. مراقبت از سرنخهای فروش (منظور حفظ مخاطبان جدید است): رویدادها و وبینارها در این مرحله تأثیر زیادی دارند. شرکت های وابسته شما نه تنها می توانند فروش را افزایش دهند ، بلکه فرآیند بازاریابی شما از کانال های مختلفی پیگیری می شود.

معرفی تبلیغات و پنل های تبلیغاتی به عهده مدیا پلنر است، این کار با همکاری استراتژیست و تولید محتوا انجام میگیرد و اگر آنها کار خود را به درستی انجام دهند مدیا پلنر باید در مقابل دلیل دیده شدن یا نشد محتوا پاسخگو باشد. در اینجا نیازی به تولید محتوای اختصاصی برای همه شبکههای اجتماعی وجود ندارد. در اینجا میتوان از مطالعات موردی استفاده کرد تا با استفاده از روایت این نوع محتوا، شرکتها به توضیح نقش خود در تأمین کالا و خدمات برای دیگران بپردازند.

این موضوع فرصتی ایجاد کرده است که شرکتها به تولید محتوای آموزشی برای مخاطبان خود بپردازند و با کمک آموزش، آنها را برای خرید محصولات قانع کنند. آگاهی از برند: پستهای بلاگ یا مقالات کوتاه به ایجاد آگاهی از برند کمک زیادی میکنند. تغذیهی سرنخهای فروش: ایمیل میتواند به تغذیه سرنخهای فروش کمک زیادی کند.

ایبوکها و راهنماها میتوانند کمک زیادی به انجام این کار کنند. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از سرویس های رایگان گوگل است که آمار جامع و کاملی را در مورد بازدید کنندگان یک وب سایت نشان میدهد. حتما در این باره با خودتان می گویید که خب این کار نیاز به مهارت های فتوشاپ و … در فروش B2B، پرسونای خریداران میتواند چندین مورد باشد، زیرا افراد مختلفی در فرآیند خرید درگیر هستند و سازمان میتواند به تعیین پرسونای جداگانه برای هر کدام از آنها بپردازد.

بهتر است بانک تصویر جامعی در مورد حرفه خود داشته باشید تا در حین به روزرسانی عکسهای خود به آرشیوها مراجعه کنید و بتوانید ایده لازم برای طراحی عکسها را فرا بگیرید. بازاریابی محتوا: محتوای موجود در سایت، بلاگ یا شبکههای اجتماعی باید به شکلی طراحی شوند که با استراتژی بازاریابی B2B شما سازگاری داشته باشند.