نحوه استفاده از Schema Markup برای افزایش CTR در نتایج جستجو!
راهنمای جامع برای شروع با Schema Markup ویرا آریان
با ارائه اطلاعات دقیق از طریق طرحواره، به این الگوریتم کمک میکنید تا زمینه و ارتباط محتوای شما را درک کند و به طور بالقوه منجر به رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجو شود. آیا پست های وبلاگ یا مقالات آموزنده منتشر می کنید؟ طرح مقاله به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع، محتوای اصلی و نویسنده مقالات شما را درک کنند. این می تواند رتبه وب سایت شما را برای جستارهای جستجوی مرتبط بهبود بخشد و به طور بالقوه نتایج غنی را با خلاصه مقالات باز کند و ترافیک ارگانیک را افزایش دهد. همانطور که محتوای وب سایت شما تغییر می کند، باید اسکیما مارکاپ خود را نیز به روز کنید. این امر به ویژه برای اطلاعاتی مانند قیمت محصولات، امتیازات و نظرات کاربران، و جزئیات رویدادها مهم است.
وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه میدهند، میتوانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید. این الگوریتمها چه هستند، هر کدام چه اثری روی رتبهی گوگل میگذارد و چطور میتوانیم از آخرین آپدیت های گوگل باخبر شویم، موضوعاتی است که میخواهیم در این مطلب از بخش آموزش سئو بلاگ پارسپک در مورد آن توضیح دهیم. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد.
انواع مختلفی از نشانه گذاری Schema وجود دارند که می توانید آنها را بر اساس نوع محتوا در صفحه خود استفاده کنید. استفاده مؤثر از Schema Markup میتواند به طور قابلتوجهی بر بهبود سئو و تجربه کاربری سایت شما تأثیر بگذارد. با پیادهسازی صحیح دادههای ساختاری، نه تنها میتوانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای وبسایت شما را بهتر درک کنند، بلکه میتوانید نتایج جستجوی غنی و جذابتری برای کاربران ارائه دهید. در این راهنمای جامع، اصول ابتدایی و روشهای عملی برای شروع با Schema Markup بررسی شد. با دنبال کردن این راهنما و بهروزرسانی مداوم دادههای ساختاری، میتوانید موفقیت وبسایت خود را بهبود بخشید و جایگاه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهید. دادههای ساختاریافته (Schema Markup) یک روش کدنویسی است که به موتورهای جستجو کمک میکند محتوای وبسایت شما را بهتر درک کرده و نمایش دهند.
بعنوان مثال اگر سایت شما در زمینه معرفی فیلم فعالیت میکند، راهکارهای مناسبی برای درک بهتر روبات های گوگل از سایت شما وجود دارد. با استفاده از نشانه گذاری Schema شما میتوانید مستقیما به گوگل بفهمانید که در مورد یک فیلم صحبت میکنید! برای این کار کافیست از استانداردهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید. در این مثال اطلاعات جانبی شامل نام فیلم، ژانر فیلم، آدرس آنونس فیلم و حتی نام کارگردان برای روبات های گوگل مشخص شده است. برای شروع استفاده از اسکیما پرو، ابتدا باید این افزونه را از مخزن وردپرس دانلود و نصب کنید.
جالب است بدانید مهمترین هدف از ره اندازی زبان نشانه گذاری Schema جایگزینی آن با بک لینک و کاهش ارزش لینک بوده است. به عنوان مثال، در بخش پرسشهای متداول با متن گسترده، میتوانید از Microdata برای محتوا و JSON-LD برای دادههای ساختاریافته بدون تکرار متن استفاده کنید، بنابراین از افزایش اندازه صفحه جلوگیری کنید. هنگامی که در مورد هر نوع به طور مفصل بحث می کنیم، در زیر در مقاله عمیق تر به این موضوع خواهیم پرداخت. این بدان معنی است که موتورهای جستجو باید اطلاعات بیشتری داشته باشند تا به آنها کمک کند تا بفهمند صفحه وب در مورد چیست. سایت Schema.org که متولی و سیاست گذار کدهای اسکیما است برای ساخت این کدها ۳ قالب را در نظر گرفته است.
لازم به ذکر است که کدهای اسکیما (Schema) را میتوانید بهراحتی با ابزار Schema.org نیز تولید کنید. خیلی آسان است، درست است؟ اکنون که اصل اصلی را درک کرده اید، می توانید قالب خود را بر اساس محتوای وب سایت خود بسازید. JSON-LD داده ها را با استفاده از فناوری JSON رمزگذاری می کند، که ادغام داده های ساخت یافته در صفحات وب را آسان می کند. JSON-LD اجازه می دهد تا انواع طرحواره های مختلف با استفاده از یک نمودار ترکیب شوند @idsبهبود یکپارچه سازی داده ها و کاهش افزونگی. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ۹۹ درصد پست های وبلاگ دارای لینک هستند؟ به نظر شما آیا آنها توجه بینندگان را از پست های وبلاگ به وب سایت های دیگر هدایت نمی کنند؟ خوب، آنها این کار را انجام می ... اگر از وردپرس یا دیگر CMS ها استفاده می کنید استفاده از افزونه مخصوص ساخت و فعال سازی اسکیما در سایت گزینه مناسبی است.
در پایان، میتوان گفت که اسکیما به عنوان یک ابزار کلیدی در بهینهسازی موتورهای جستجو، اهمیت فراوانی دارد. این نشانهگذاری ساختاری نه تنها به وبسایتها کمک میکند تا محتوای خود را به شکلی دقیق و مفهومدار به موتورهای جستجو ارائه دهند، بلکه با بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ کلیک، میتواند به رشد ترافیک وبسایتها منجر شود. با استفاده از کدهای json دیتا مارک آپ، وبسایتها میتوانند اطلاعات مرتبط و دقیقی را به نمایش بگذارند که به درک بهتر محتوای آنها توسط موتورهای جستجو کمک میکند. در زبان فارسی، Schema یا بهطور دقیقتر Schema Markup به مجموعهای از کدهای ساختاریافته گفته میشود که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت یا یک صفحه وب را بهتر درک کنند. این نوع نشانهگذاری میتواند به بهبود نمایش محتوای شما در نتایج جستجو کمک کند، مثلاً با اضافه کردن ریچ اسنیپتها (Rich Snippets) مانند ستارههای امتیازدهی، قیمت محصولات یا سوالات متداول. همانطور که میدانید، هزارویک تکنیک برای بهبود سئو سایت وجود دارد که به مرور زمان با رشد هوش مصنوعی گوگل روشها بهروز میشوند.
نشانهگذاری اطلاعات میتواند برای مقالات، کسب و کارها، رستورانها، کتاب، فیلم، اپلیکیشن نرمافزار، رویدادها، محصولات و غیره باشد. در یک مطالعه مشخص شده است که وبسایتهای دارای نشانهگذاری، رتبه بالاتری نسبت به سایتهای بدون Schema Markup داشتند. به این دلیل که این سایتها نحوه نتایج متفاوتی با سایر رقبا نشان میدهند و بنابراین شانس کلیک شدن بر روی وبسایت افزایش مییابد. در حالیکه کاملا روشن نیست که نتیجه بالاتر تنها مرتبط با نشانهگذاری باشد، بدیهی است که ممکن ارتباط به آن داشته باشد.در حال حاضر، یک سوم از نتایج جستجوی گوگل، دارای Rich Snippet هستند که شامل Schema Markup هم میشود. اما طبق Searchmetrics تنها 0.3 از وبسایتها از Schema Markup استفاده میکنند.
در مقالات گذشته وبسیما بصورت جسته و گریخه اشاراتی کوتاه به زبان نشانه گذاری Schema و کاربردهای آن داشته ایم، امروز بر آن شدیم تا چگونگی استفاده از نشانه گذاری Schema در بهبود روند سئو را به شما معرفی کنیم. Schema.org یک پروژه مستقل است که به ایجاد یکپارچگی اطلاعات ساختاریافته در اینترنت کمک کرده است. همکاری با موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس را در سال 2011 آغاز کرد. Schema.org مجموعه ای از واژگان (یا طرحواره ها) است که برای افزودن نشانه گذاری داده های ساختار یافته به صفحات وب و محتوا استفاده می شود. نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد.
Featured Snippet هنگام جستجوی عبارات طولانی و پرسشی نمایش داده میشود که با الگوریتم هایی مشخص از صفحات وب دریافت میگردد. در شرایط خاص، به دلیل محدودیتهای زیرساخت فنی وبسایت، مانند سیستمهای مدیریت محتوای قدیمی، امکان پیادهسازی طرحواره JSON-LD وجود ندارد. در چنین مواردی، توصیه می شود آنها را فعال کنید، زیرا موتورهای جستجو ممکن است در آینده از آنها پشتیبانی کنند و شما ممکن است از آنها بهره مند شوید زیرا قبلاً یک پیاده سازی دارید. زمانی که سایتی پنالتی می شود ترافیک آن افت پیدا می کند و رتبه صفحات در نتایج گوگل تنزل می یابد. کدهای اسکیما در واقع نوعی از داده های ساختاریافته (Structured Data) هستند که بخش های مختلف محتوا را معرفی کرده تا ربات ها بهتر بتوانند آن را درک کنند.
اولین و مهمترین گام این است که کسبوکار خود را در Google My Business ثبت کنید. وارد سایت GMB شوید، روی دکمه «مدیریت» کلیک کنید، نام و آدرس کسبوکارتان را وارد کنید و آن را تأیید کنید. سالنهای آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره میبرند. این ابزار وظایف مدیریت لیستهای آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسبوکار شما را تضمین میکند. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینهسازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.
تصور کنید که می توانستید با موتورهای جستجو به زبانی صحبت کنید که آنها به خوبی درک می کنند؛ زبانی که نه تنها کلمات، بلکه مفاهیم و ارتباطات را نیز منتقل می کند. در دنیای پر هیاهوی وب، جایی که هر ثانیه میلیون ها صفحه جدید متولد می شوند، چگونه می توان صدای خود را به گوش مخاطبان رساند؟ این سوالی است که ذهن هر صاحب کسب و کار و تولیدکننده محتوایی را به خود مشغول کرده است. در این میان، اسکیما مارکاپ همچون چراغی روشن در مه غلیظ اطلاعات ظاهر شده است – ابزاری قدرتمند که می تواند راه شما را به سوی قله های موفقیت در دنیای سئو هموار کند. میکرودیتا (ریزداده) یکی از روشهای پیادهسازی اسکیما روی کدهای HTML5 در تگ است. مثال میزنیم؛ برای نشانهگذاری نویسنده مقاله باید تگ نویسنده را ابتدا در صفحه پیدا کنید و سپس آن تگ را به نشانهگذاری کنید.
از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایلهای هوشمند، کمکم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وبسایتهایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنشگرا (Responsive) در توسعهی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکسالعمل نشان داده و تلاش کرد تا وبسایتها را مجبور کند تا بهصورت Responsive طراحی شوند. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. کال تو اکشن، CTA یا فراخوان به عمل، نوعی دعوت از مخاطبان برای طی یک فرآیند خاص است که در نهایت منجر به سود کسبوکار خواهد شد.
با پیادهسازی درست و بهینه اسکیما، میتوانید شانس دیده شدن وبسایت خود را در نتایج جستجو به طرز چشمگیری افزایش دهید و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. پیاده سازی تگ های فرمول یک سرمایه گذاری استراتژیک در استراتژی سئو وب سایت شما است. با دنبال کردن مراحل توضیح داده شده در این راهنما، می توانید قدرت نتایج غنی را آزاد کنید، دید جستجو را بهبود بخشید و در نهایت مشتریان بالقوه بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید. با پیشرفت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، موتورهای جستجو به سمت درک معنایی عمیق تر محتوا حرکت می کنند. اسکیما مارکاپ نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند، زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباطات و مفاهیم پیچیده تر را درک کنند. در آینده، احتمالا شاهد انواع جدید و پیچیده تری از اسکیما مارکاپ خواهیم بود که به موتورهای جستجو اجازه می دهند محتوا را با دقت بیشتری تفسیر کنند.
وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو میکند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن میبیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتیهای خاص نمایش داده میشود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصهای را بهصورت خودکار در مورد موجودیتها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش میدهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحتترین و سریعترین شکل ببینند. چینش تصاویر در جستجوی تصویری گوگل (Google Image Search) هم کاملاً تحت تأثیر انتیتیها است. چراکه گوگل از موجودیتها برای شناسایی و درک تصاویر هم استفاده میکند.در واقع وقتی کاربر یک کوئری را جستجو میکند، گوگل با تحلیل دادههای متنی موجود در تصویر، به دنبال تطابقهای معنایی با موجودیتها میگردد.
اگرچه نشانه گذاری طرحواره قدرتمند است، اما همه وب سایت ها از آن استفاده نمی کنند. فعال کردن آن میتواند به شما یک مزیت رقابتی در نتایج جستجو بدهد و محتوای شما را از سایرین که فاقد Rich Snippets هستند متمایز کند. به عنوان مثال، صنایع بسیار رقابتی مانند شرکت های حقوقی ممکن است به روشی خلاقانه برای متمایز کردن خدمات خود از سایر شرکت های حقوقی نیاز داشته باشند. برای این کار، آنها می توانند رتبه های متوسط مشتریان را برای توصیف کیفیت خدمات خود لحاظ کنند. علاوه بر این، حاشیه نویسی طرحواره به گوگل کمک می کند تا زمینه محتوای شما را درک کند، که ارتباط محتوای شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد. این ارتباط برای الگوریتم RankBrain گوگل، یک سیستم هوش مصنوعی که به پردازش سوالات جستجوی گوگل کمک می کند، بسیار مهم است.
الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست! بهتر است برای داشتن بهترین رویکرد تبلیغات کلیکی، جذب مشتری و حفظ مخاطبان وفادار کسبوکارتان، ترکیبی از روشهای افزایش نرخ کلیک که نیازهایتان را برآورده میسازند، در بازاریابی پیادهسازی کنید. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید.
اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما طراحی واکنشگرا (Responsive Design) دارد و در موبایل بهخوبی نمایش داده میشود. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبهبندی جستجوهای محلی، ایدهآل برای کسبوکارهای کوچک و آژانسهای بازاریابی. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. با این روش نحوه نمایش نتایج مربوط به سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و همین تغییر ساده (مثلا نمایش ستاره های امتیازدهی) شانس کلیک شدن بر روی سایت شما را افزایش میدهد. بطوریکه ممکن است شما جایگاه سوم را در نتایج گوگل کسب کرده باشید ولی تعداد ورودی شما از کسی که جایگاه دوم را در همان عبارت دارد بیشتر باشد.
با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. بله، استفاده از معادل انگلیسی (یا زبانهای دیگر بسته به زبان وبسایت) موجودیتها هم به درک گوگل کمک زیادی میکند. در ابزار SEMrush و در بخش Keyword Magic Tool، کلمه یا عبارت مورد نظرتان را وارد کنید.
از این طریق، گوگل راحتتر میتواند نام نویسنده مقاله را از بین دیگر اسامی داخل محتوا بهعنوان نویسنده تشخیص دهد. با این روش، گوگل از بین نامهای انسان که احتمالا در صفحه وجود دارد، نام نویسنده مقاله را متوجه میشود. در قسمت بلاگ سایت کلیک اول مقالات کاملی در مورد سئو و انواع آن توضیح داده شده است. اسکیما مارک آپ (Schema Markup) نیز جزء روش های سئو داخلی است که از طریق آن موتورهای جستجو توضیحات بیشتر در مورد محصولات، خدمات و رویدادهای مختلف سایت را دریافت و ذخیره می کند. نه، حتی کسبوکارهایی که خدمات آنلاین ارائه میدهند میتوانند از سئو محلی بهرهمند شوند.
توجه کنید که هریک از این ساختارهای موجود در سایت schema.org به منظور و کاربردی مشخص طراحی شده است و استفاده از آنها در جایی نامناسب نتیجه ای برای شما به همراه نخواهد داشت. بعنوان مثال استفاده از سیستم امتیازدهی محصولات و خدمات در بخش نظرات یک وبلاگ روش مناسبی نیست و زحمات شما نتیجه ای به همراه نخواهد داشت زیرا گوگل رتبه بندی شما را در نتایج خود نمایش نخواهد داد. اسکیما کدهایی است که به گوگل کمک می کند محتوای صفحات سایت را بهتر درک کند و سایت را به بهترین شکل در نتایج نمایش دهد. سئوکارانی که می خواهند گوگل محتوای آنها را بهتر بفهمد و در نتایج جستجو متفاوت ظاهر شوند از قطعه کدهای Schema استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا کد schema شما همراه با metadata پست موردنظر بارگیری شود. با استفاده از رویکرد فوق، می توانید هر نوع نشانه گذاری schema سفارشی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.
برای مثال ریچ اسنیپت FAQ در زبان فارسی (تا به امروز) در سرپ گوگل (SERP search engine result pages) نمایش داده نمیشود. با سازماندهی اطلاعات وب سایت خود به این روش، اطلاعات مهمی را مستقیماً در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهید که می تواند نحوه فهرست بندی و نمایش سایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد. درست مانند افزودن برچسب به کد HTML اصلی خود، افزودن این اسکریپت JSON-LD به موتورهای جستجو ویژگی های کسب و کار شما را می گوید. تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار مشکلی است، همه این ها به علت تفاوت درچگونگی فرمت تاریخ هاست که آیا مورد جستجو شده مربوط به حوادث گذشته است یا زمانبندی برای آینده. واقعیت این است که موتور های جستجو همانند همه کامپیوتر ها در تشخیص دادن مواردی از این قبیل کند ذهن هستند.
فقط به یاد داشته باشید که صفحه یا پست خود را از طریق ابزار Google Structured Data Testing بررسی کنید تا علامت گذاری اسکیما را برای هرگونه خطا بررسی کند. با مشخص کردن واضح هدف و نوع محتوای شما برای موتورهای جستجو، نشانه گذاری طرحواره تضمین می کند که محتوای شما به طور دقیق درک و نمایه شده است و احتمال اینکه در جستجوهای مرتبط ظاهر شود را افزایش می دهد. خدمات سئو ما شامل تحلیل کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، ایجاد بک لینک باکیفیت و اجرای استراتژی های موثر سئو داخلی و بازاریابی دیجیتال می شود. ما با به روزترین روش ها و استراتژی های سئو، تضمین می کنیم که وبسایت شما از لحاظ فنی و محتوایی به بهترین شکل ممکن باشد. همانطور که سیستم های هوش مصنوعی پیشرفته تر می شوند، احتمالا شاهد یکپارچگی بیشتر بین اسکیما مارکاپ و این سیستم ها خواهیم بود.
با افزایش محبوبیت دستیارهای صوتی و جستجوی صوتی، بهینه سازی اسکیما مارکاپ برای این نوع جستجوها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. استفاده از اسکیما مارکاپ “پرسش و پاسخ” می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را برای جستجوهای صوتی بهینه کنید. این نوع مارکاپ به موتورهای جستجو کمک می کند تا پاسخ های مناسب برای سوالات رایج را سریع تر پیدا کنند. عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید.
CTA به مخاطب اعلام میکند که دقیقاً از او چه میخواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت میکنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سالها توانستیم نقش مهمی در اشتغالزایی، آموزش و تربیت نیروی حرفهای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزشآفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همانطور که از نامش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیباییشناسی در کنار کارایی عمیق و ارزشآفرین افزایش دهیم.
همگی جزء اطلاعات یک صفحه هستند که گوگل نمی تواند همه را به راحتی از صفحه استخراج کند. این افزونه با انواع اسکیما های موجود سازگار است و همچنین با افزونه Yoast SEO نیز سازگاری کامل دارد. برای نصب این پلاگین از داشبورد وردپرس خود به افزونه و سپس افزودن بروید و "Schema" را جستجو نمایید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. اگر کسی به دنبال استفاده از یک فروشگاه ساز باشد، متوجه می شود، نحوه کار یک فروشگاه ساز چگونه است و نیاز به چه دانشی برای ساخت فروشگاه با استفاده از وبزی دارد.
ما گفتیم که استفاده از کد اسکیما داده های وب سایت را برای موتورهای جستجو قابل درک می کند، اما همه این داده ها را نمی تواند بشناسد و درک کند. برای مثال قادر به درک و تشخیص تاریخ و زمان نیست، چون تاریخ دارای فرمت های متفاوتی است. به همین منظور سئو کاران به جای استفاده از Schema برای اضافه کردن و شناساندن تاریخ در کدهای HTML از نشانه گذاری Event استفاده می کنند. سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک میکند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسبوکار میشود. کافئین یکی دیگر از مهمترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.
این وبسایتها میتوانند شامل وبلاگها، نشریات محلی، سایتهای تجاری یا دایرکتوریها باشند. برخلاف لینکهای ملی یا بینالمللی، لینکهای محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقهای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسبوکار شما هستند که در فهرستهای محلی، سایتهای بررسی و پروفایلهای آنلاین دیده میشوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده میکنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/